Wat bereik je?

TEAMTRAINING

BEWUST LUISTEREN = BETER LUISTEREN

Kikazaru, met de handen op zijn oren, hoort hij geen kwaad.

 

Tip!

Behoefte aan een

inspirerende lezing

over dit thema?

Neemt contact op voor

de mogelijkheden

Wil je écht leren luisteren?

Ben jij bereid de ander te begrijpen?

Wil je dat jij echt gehoord wordt?

Naast lezen en schrijven, zijn spreken en luisteren de basisvormen van communicatie. Over het algemeen hebben we op school heel veel tijd besteed aan leren lezen en schrijven. En leren spreken is de laatste jaren ook meer in opkomst.

Maar waar heb je leren luisteren? Hoe heb je geleerd je luistervaardigheden te verbeteren? Waar heb je geleerd dat je iemand pas kunt begrijpen als je denkt vanuit zijn referentiekader? Waar heb je geleerd dat jouw overtuigingen er voor zorgen dat je wat van de ander vindt? En dat dat je in de weg staat om echt te gaan luisteren?

We willen begrepen worden. We willen gehoord worden. En daarom gaan we vanuit ons eigen (grote) gelijk het gesprek aan. En voor je het weet zit je in een discussie met collega of klant. Voor je het weet, hoor je niet echt meer wat de ander zegt en ben je vooral bezig om je eigen verhaal in stand te houden.

Hoe vaak gebeurt het niet dat een klacht, blijkt later, vaak helemaal niet over de inhoud gaat, maar over de manier hoe de ander zich behandelt voelde. Hij voelde zich niet gezien en niet gehoord.

 

Resultaat

Na deze teamtraining Bewust luisteren = beter luisteren hebben jij en je collega’s inzicht in:

  • Wat beter luisteren is.

  • Wat het verschil is tussen luisteren en horen.

  • De eigen luistervaardigheden.

  • De fases van luisteren.

  • De kracht van (juiste) vragen stellen.

  • Hoe je de behoeftes van de ander kunt achterhalen.

  • Hoe je je luistervaardigheden kunt verbeteren.

  • En met plezier contact hebt met de ander (of dat nu collega’s, klanten of je partner is)

 

 

 

Praktisch

Tijdsduur:          

Twee dagdelen

 

 

Waar:                  

In-company

Voor wie:           

(Management)teams die hun interne communicatie of klantcommunicatie willen verbeteren,  communicatieprofessionals die meer vanuit het hart willen gaan communiceren en minder vanuit middelen.

Groepsgrootte: 

De maximale groepsgrootte is 20 deelnemers.

 

Wanneer:           

 

In overleg

Extra info:   

Wil je echt aan ‘communiceren vanuit verbinding’ gaan werken, dan adviseer ik je de drie trainingen ‘Bewust luisteren’, ‘Oordeelloos communiceren’ en ‘Feedback vanuit verbinding’  in te zetten. Gecombineerd met intakes en een- op- een coaching heb je een ijzersterk traject om je communicatie optimaal te verbeteren.

Ja, laten we contacten over een in-company workshop

Karthuizerlaan 74

8271 XC IJsselmuiden

06-20985505

  • Facebook Claudia Kolk
  • Instagram Claudia Kolk
  • LinkedIn Claudia Kolk